Simpele stappen om snel je producten toe te voegen op bol.com

Alles over producten toevoegen op je bol.com verkoopaccount

Zoals ik in een eerdere blog heb besproken moet je je account bij bol.com verifiëren voordat je begint met de verkoop van je producten. Als je dit hebt gedaan kun je je winkel openen, reden voor een feestje dus! Zodra je winkel is geopend kun je op het scherm linksboven bij artikelen je eerste product toevoegen. Je klikt dan op artikel per stuk toevoegen. Vervolgens kom je bij een zoekbalk terecht. 


Afbeelding met tekst

Automatisch gegenereerde beschrijving

Screenshot uit ‘ons eerste product’ 


In de bovenstaande zoekbalk kun je een artikel op EAN- of ISBN-barcode zoeken. Je vult de barcode die bij het artikel hoort in, en klikt vervolgens op enter. Als bol.com jouw artikel heeft gevonden, dan kan je ook meteen zien of er nog andere aanbieders zijn. Deze andere aanbieders zijn jouw concurrenten, want je hebt in dat geval een gedeelde listing. Is het het juiste product? Klik op toevoegen



Screenshot uit ‘ons eerste product’ 


Nadat je op toevoegen hebt geklikt kom je op het scherm hierboven terecht. In dit scherm kun je alle artikeldetails invullen. In het vakje links zie je voorraad staan, hier laten we als eerst weten wat de conditie van het product is: is het nieuw, of tweedehands? Het kan zijn dat je de conditie van je product niet kan aanpassen, in dat geval is het bij Bol.com bijvoorbeeld al bekend als nieuw artikel. 


Het tweede wat je kan kiezen is locatie. Deze locatie staat standaard op in eigen voorraad, maar je kan dit ook wijzigen in logistiek via bol.com. Je kiest voor dit tweede wanneer je het artikel naar hen stuurt. Bol.com verzendt dan vanuit hun eigen magazijn het artikel naar de ontvanger. Je account is niet standaard geopend voor logistiek via bol.com, dus in dat geval maak je gebruik van verzenden in eigen voorraad. 


Bij het vakje aantal geef je aan hoeveel artikelen je op voorraad hebt. Vervolgens kun je de levertijd van je product aangeven. Dit mag jij helemaal zelf kiezen, maar denk wel na over wat de gemiddelde klant ongeveer verwacht. Als jij een hele lange levertijd hebt, kan dit je namelijk veel klanten kosten! Als je kiest voor een levertijd binnen 24 uur, dan kun je nog een tijd uitkiezen bij het vakje ‘indien besteld voor’. Zo komt er bijvoorbeeld te staan: voor 12:00 uur besteld? Morgen in huis! Je kan dit kortsluiten met het bedrijf die jouw verzending regelt, bijvoorbeeld PostNL. Hier zijn echter ook risico’s aan verbonden, want als PostNL te laat is, dan heeft dit consequenties voor jouw verzending. Denk hier dus goed over na! 


Screenshot uit ‘ons eerste product’ 


Als je naar beneden scrolt vind je informatie over de verkoopprijs. Je ziet rechts de prijs die andere aanbieders, dus jouw concurrenten, voor het product vragen. Het is vaak een goede keuze om hetzelfde bedrag te vragen of om net daaronder te gaan zitten. In het grijze vakje kun je je opbrengsten berekenen. Je telt hierbij je bol.com kosten, je verzendkosten en je inkoopprijs bij elkaar op. 


Als laatst kun je bij het plusje nog volumekorting aanklikken. Hier kun je kortingen toevoegen op volume. Je kan dan aangeven dat mensen korting ontvangen wanneer zij het artikel meerdere keren aanschaffen. Dit kan heel voordelig zijn, omdat je verzendkosten bij bol.com in de artikelprijs zitten. Je bespaart dus kosten wanneer je meerdere artikelen tegelijk verkoopt. Door op deze manier korting te geven kun je meer sales maken, dus tel uit je winst!  


Heb je alles goed gecontroleerd? Dan kan je je artikel toevoegen. Als je artikel succesvol is toegevoegd kun je je artikelen verkopen via bol.com. Succes!


Over Sander

Sinds 2013 actief in de e-commerce als mede-eigenaar van Suitup Group. Wij verkopen via meerdere verkoopkanalen zowel producten van eigen als externe merken.
De afgelopen jaren mega veel kennis opgedaan en erg veel zin om via dit platform met jullie te delen!

Reacties

Annuleren